torsdag, juni 22, 2006

Enkla pengar?

Jag är ny i bloggvärlden. Tycker därför det är kul att bara kika runt och kolla på bloggar på måfå. Alldeles nyss hittade jag en, till synes alldeles vanlig blogg, där en kille från Malmö delar med sig av sin tankar, vardag och erfarenheter. Bra så.

Men sedan, under presentationen av sig själv: Helt vanlig kille... gillar musik... personlig utveckling bla bla bla... så står det plötsligt:

Jag tillhanda håller denna sida helt gratis och kommer aldrig att ta betalt för något innehåll. Om du känner att du har nytta av informationen får du gärna donera valfritt belopp till mig genom knappen längre ner på sidan. Tack på förhand och kontakta mig gärna om du har några synpunkter på sidan.

Wow! Funkar det?
Hur mycket är lämpligt? 50 per inlägg? 100? En tia per rad? En tjuga per visdom?

Knappen längre ner på sidan hade en VISA-symbol på sig.

Underbart!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack vare Nyligen.se, så hittade jag hit. Läst igenom hela din blogg, och måste säga, Mycket läsvärt och trevligt skrivit!
Nu hamnar du, vare sej du vill eller inte, på min favoritlista, så jag inte tappar bort dej! *skrattar*

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

Strunt i regler,,, gör som du själv finner bäst!
Men, det underlättar för dej själv, om du lämnar svar på kommentar,,, där kommentaren står. Annars får du väl ett helsikke med att komma ihåg var du skrivit svar och till vem!
Så,,, vill du svara mej på detta,, gör det här. Är du nyfiken på om jag svarat på din kommentar hos mej,, går du dit och kollar... Ingen bloggregel, men väl ett gott råd.
Önskar dej och din familj en härlig Midsommar!

8:11 em  
Anonymous Anonym said...

Visst har du en anings humor.. hittade flera meningar som i alla fall fick mig att le.. :-)
Önskar Dig o de dina en skön midsommarhelg!

9:53 em  
Blogger Andreas Stickler said...

exsessa: Tack detsamma. Hoppas det blir en skön helg.
Andreas

11:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home