måndag, juni 26, 2006

The Kinks på lördag i Sundsvall

Måndag. I dag började semestern... inte. Det var meningen så men det blev annorlunda. jag klagar inte, det är bra att få in jobb, men jag börjar faktiskt längta rejält nu. Gjorde ett race i dag på förmiddagen, det gick bra. Ganska tomt på kontoret nu.
På onsdag kanske, med lite tur.

Annars kretsar mycket kring festen på lördag. Min 40-årsfest. Jag har vänner ganska utspridda och på lördag kommer det folk från förr (dvs. Västerås), folk från Stockholm och andra vänner som jag inte träffar speciellt ofta. Och så alla som finns här, i min vardag. Det ska bli väldigt, väldigt trevligt.

Och Peter har tagit hand om musiken, jag får inget veta. Men jag är utlovad livemusik. Undras vilka det kan bli. Stones? Nä, Keith har ju ont i huvudet. Cardigans? Ja, om Olle får bestämma. Simon & Garfunkel? Skulle passa alldeles perfekt för festens första timmar, coacktailpartyt utomhus. Men sedan, när vi flyttar in framåt kvällen, får de åka hem. Vilka tar över? Led Zeppelin? Okej då, men de har sett sina bästa dar... eller... Kinks? YES! Kinks tar vi.

Då var det klart.

Om sju dagar fyller jag alltså 40. Det är lugnt. Jag är redo.


3 Comments:

Blogger Colette van Luik said...

Du skriver också bra - och klokt. Och stundvis ler även jag...
Sådetså.
So, keep up the good work.
I´ll be back!

3:28 em  
Anonymous Anonym said...

Vi e på gång, bilen är tankad och humöret på topp. Jag har till och med laddat bilstereon med en nybränd 'Till Sundsvall compilation'.
Vi samåker troligen med Göteborgs-Lasse och Tryck-Mats och räknar med att lämna din barndomsstad arla lördag morgon för att några timmar senare komma till Sundsvall.
A undrade om vi tillhörde 'folk från förr', 'folk från Stockholm' eller 'folk som finns i din vardag'. Hon ville tydligen inte klassas in i gruppen 'folk från förr' för att det lät så tråkigt.
Själv skulle jag helst vilja att du klassar in oss i samma grupp som vi har klassat in dig och din familj nämligen gruppen 'folk i mitt hjärta och i mina tankar'.

Vi ses
MatteB

8:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja det borde du vara. Du har gjort allt det där man ska och lite till verkar det som. Kids och så. Plus böcker. Sen är du ju man och då är det mest schysst med rynkor. Så grattis.

11:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home